Return to Website

Griekenland.net forum

Alles wat u verder nog wilt weten en dat te maken heeft met Griekenland, kunt u in ons forum vragen! Kom regelmatig terug om te kijken of er gereageerd is op uw vraag. NET ALS HET GUESTBOOK IS HET FORUM ER NIET OM RECLAME TE MAKEN

Griekenland.net forum
Start a New Topic 
Author
Comment
prijzen

hey ik ben lid van een jintroep van scoutingranst, wij hadden als kampbestemming Griekenland in gedachten maar weet er iemand, zo de dagdagelijkse prijzen van in griekenland van dus bv. brood, melk, eieren ,een pintje ?

Re: prijzen

Allerbeste,
Mijn ervaring gaat over 10 jaar en 25 eilanden.
Het was nl. zo, dat je voor 5 jaar jezelf rijk kon eten en drinken. Op voorwaarde dat je van de sjieke kust-etablissementen weg bleef.
Maar wat ik in oktober op Santorini meegemaakt heb dat kan niet meer. (4€ voor een cappucino, 3.50€ voor een 33cl. heineken en 2.50€ voor een 33cl. grieks bier
3.40€ voor een tube tandpasta, of 2.50€ voor een blik frisdrank.) En Myconos schijnt nog duurder te zijn.
Een goede raad die ik je mag geven is. Dat je altijd moet kijken waar de grieken zelf, 's zaterdags en 's zondags 's avonds zitten. Those are the places to be!!

Re: prijzen

Hoi...
Wij gaan al vele jaren kamperen in Griekenland, en het klopt dat je er tot voor een paar jaar goedkoop kon leven.
Maar sinds de euro zijn intrede deed...
Dit jaar in Naxos betaalden wij bv. voor ้้n brood(klein)0,55€/ voor 6 flessen plat water 2,00€/ eieren 0,15€...
Je kan rekenen op ongeveer de prijzen van hier.
Ook de Grieken zelf, vinden het abnormaal duur geworden.
Veel hangt spijtig genoeg af, van de plaats waar je bent.
grtjs Leentje.

Re: prijzen

Hallo,

Ik woon, werk en leef nu 5 jaar op Kreta.
De prijzen na de komst van de Euro zijn inderdaad gestegen.

Maar als je verstandig inkopen doet, is het ongeveer vergelijkbaar met Nederland/Belgi๋. Voor bepaalde dingen betaal je meer (bv. melk) maar andere dingen zijn goedkoper.
Als je uit eten gaat, ga dan naar een Taverna, waar de Grieken ook eten. Ik betaal nu ongeveer 15 euro voor een Griekse salade, feta, vlees van de BBQ en een 1/2 liter wijn. En dit voor twee personen.
In Griekenland is het nog zo, dat als je eet wat er veel voorhanden is in een bepaalde tijd, je echt niet duur uit hoeft te zijn. Maar wil je bv. Watermeloen in december hebben betaal je veel. In juni, juli, aug. ongeveer 0,15 cent per kilo.
Nu zijn de mandarijnen en sinaasappels goedkoop. respt. 0,44 en 0,29 cent de kilo.

Ga niet naar toeristen restaurants, waar te veel voor slecht eten gevraagd word.

Gr.